Isnin, 6 Julai 2009

Comeback to arena of theatre- antara duka dan gembira

Menjelang persembahan Cakap Rakyat di malam seni rakyat Kajang di mana korang boleh klik http://cakaprakyat.blogspot.com/2009/07/malam-seni-rakyat-di-kajang.html#comments, aku dah melobi kepada penganjur show iaitu Pn Sham memula dan kemudian En Fendi. Fendi ni dah banyak kali aku tel, dia kata aku boleh buat persembahan takde masalah. Tapi sebelum tu dia risau soal bayaran, aku tanya dia, nak buat show pun kena bayar ke? lalu dia cakap tak payah, tapi dia risau bayaran tak cukup. Aku cakap"Encik, show saya saya sendiri tak perlu dibayar. Saya takmau duit" . Wah dia pun dalam telefon bukan main suka lagi. Dia janji dia telefon apa-apapun.

Tapi dia tak pernah telefon, asyik aku je yang telefon, bull shit! Memang penipu, di malam shownya dia kata apa"oh banyak nak buat show tapi ditolak, show dirakamla apala, bull shit. Memang promoter ni suka menipu, bukan sbab dia menipu pasal bayaran, tapi menipu janji nak bagi buat show last2 dia bagi alasan tak tolak show ni. F*ck! Bagi aku senang je, harimau di hutan makin pupus, biarkan dia mampus.
Memang dasar promoter penipu, aku dah prepare dengan paperwork, siap mintak member aku buat paper work, tapi bull shit agak.

Namun, pada masa yang sama, aku dipertanggungjawabkan mengendalikan latihan teater sekolah menengah Komsas, iaitu 'Angin' drama tingkatan 2 KBSM nye. Sebab ni pertandingan mewakili daera, so kena pastikan aku di bbudak bawahku dapat pulun abis agar dapat menang ke peringkat seterusnya.

Kemudian aku dihubungi mengenai pelobianku tentang monolog yang sama di mana aku berurusan dgn member tempat keja lamaku mengenai permohonan itu. walaupun member aku yang juga pengarah dan penulis skrip monolog itu; blogger Teh Tarik kata dah proceed, namun aku masih menanti sebarang jawapan yang berkemungkinan selepas ni.

Adakah aku dah kembali menemui cintaku?

Tiada ulasan: