Jumaat, 12 Jun 2009

Aku masih bacelorla bro...

Bulan lpas member tempat keja lama ada telefon aku tanya adakah aku dah kahwin. trkezut gamam aku dibuatnya. Aku marka pn x de, malah x de jumpe mmana pempuan kecuali cikgu dan anak murid aku je. Pendek kata dunia aku cuma di rumah dan p skolah tu je bila masa aku ngorat mmana pempuan nak buat bini? Lalu aku pn tanya sape buat cite. Dia pun jawab "Hafiz senior yang bagitau" (sebab kat tempat keja lama aku dipanggil Hafiz junior ada 2 Hafiz) Aku nafikannya lagi.

Minggu lepas ada ex sama tmpat keja ngan aku yang lain, dia pun dah tukar tempat dah, telefon aku, tanya"Junior, kau dah kahwin ke?Bila masa?" Lantas aku cakap "mana ada. Aku tak bernikah, bertunang, kahwin atau jumpa mmana pempuan pun. Pondan lagila tak. Aku tanya siapa yang cakap. Dia cakap"Hafiz senior yang bagitau"

Looo camne ni Bro senior camne buleh cakap aku ni dah kahwin?bro ni salah orang ni...ke bro asyik mimpi saya dah kahwin. Saya ni muda lagila bro baru 25 tahun, baru dapat jubli Perak, bro dah 29 tahun patut bro bagitau orang yang bro tu nak kahwin...

Aku nak kahwin camne? marka pun takde nak buat bini..sebab aku sampai lani tak jumpa perempuan untuk dijadikan bini, bukannya aku memilih. Aku tak memilih tapi belum takdir menyebelahi aku....bila aku nyatakan hasrat secara seloroh kat mak aku nak kahwin, dia cakap"kau tu baru je dapat kerja elok, tupun x comform lagi nak kahwin camne?duit pun tak cukup ada hati nak kahwin"

alamak eeii malunya aku...

1 ulasan:

Penjejak Badai berkata...

kenapa sayanya x dak artikel..?