Rabu, 7 Januari 2009

Al-kisah Santai 1

Siri karya kreatif The Masterpeace Of Malaysia

Al-kisah,

Suatu hari semasa aku berjalan-jalan di sekitar kampungku, Batu 1 Kampar, Perak, aku terlihat seorang budak lelaki yang nampak macam budak belum sekolah sedang mengayuh basikal.

Lantas aku menegurnya "Dik, tayar basikal adik berpusing,". Budak tu serta merta kalut dan memberhentikan basikalnya.

"Tayar pusing? Kat mana bang?," dia bertanya dalam kalut.

Lantas aku pun jawab,"Apalah adik ni kan adik tengah kayuh basikal memanglah tayar basikal berpusing," hwah, hwah, hwah aku berjaya kenakan dia.

Lalu budak itu pun tercengang kehairanan dalam kesengalan.

Hwah, hwah, hwah(666 kali)

2 ulasan:

RY berkata...

huhu..

tak baik main2kan budak2...

huhu

Ez the Conspirator berkata...

My Bret Hart's favorite is "I'm the excellent of execution".

Bunyi lagi ganas.

Anyway kalau I teringat masa dulu I kecik-kecik,masa tu I 5 tahun la,ada orang tua nak main-mainkan I,kira orang tua ni suka sakat budak-budak la.

Dia cakap,"mana nenen?tak nampak pun?".

I tau nenen itu ialah alat sulit wanita.

I balas balik,"pakcik,saya tak nampak pun otak pakcik,pakcik takde otak ek?"

Lepas tu terus panggil ayah i..