Jumaat, 7 November 2008

Intro Khulafah: Patutkah umat Islam gembira dengan kemenangan Obama?


Assalamualaikum,

Penulis Mata Rakyat Malaysia mahu berkongsi untuk tatapan seluruh manusia baik yang Islam dan bukan Islam tentang cadangan mahu menubuhkan sistem Khulafah, iaitu sistem pemerintahan yang dipimpin oleh seorang khalifah di muka bumi ini, melaksanakan syariat agama Allah, Islam.

Ianya memang serupa habis dengan pendekatan Parti Islam SeMalaysia(PAS) mahu tegakkan negara Islam di seluruh Malaysia, tetapi sistem Khulafah ini melibatkan seluruh dunia. Penulis yakin ini menimbulkan banyak persoalan, bagaimana sistem Khulafah boleh dilaksanakan di seluruh dunia. Insya-Allah dalam penulisan akan datang penulis akan bentangkan. Pembaca boleh cari fakta berkaitan di mana-mana sumber.

Ini kerana penulis berhasrat supaya sistem pemerintahan Islam akan ditegakkan di seluruh dunia. Memang perkara ini akan terjadi suatu hari nanti pada akhir zaman di mana Islam menguasai seluruh dunia. Ini sini penulis sekadar bagi mukadimahnya supaya pembaca bersedia dengan catatan seterusnya.

DI bawah dalah artikel diambil 100% dari Mykilafah

Tajuk: Patutkah umat Islam gembira dengan kemenangan Obama

Kita perlu ingat bahawa Obama bukanlah berkeseorangan atau berdiri sendiri dan dia bukannya ‘superman’ yang boleh merubah dunia. Amerika adalah sebuah negara yang dipimpin oleh segolongan orang-orang kuffar dengan segala hukum-hakam kufur diterapkan di dalamnya. Justeru, kita perlu ingat bahawa Barack Obama hanyalah seorang ‘ketua’ kepada semua golongan kuffar tersebut, yang mana berapa ramai di antaranya (golongan kuffar tersebut) yang bencikan agama Islam dan umat Islam.

Kita juga perlu ingat bahawa Amerika adalah negara kepala, pendokong dan pengembang Ideologi kufur Kapitalis dan Obama hanyalah sebahagian darinya. Sebagai sebuah negara Kapitalis yang hidup atas dasar manfaat, Obama yang juga seorang yang berakidahkan Kapitalis tidak akan berkuasa untuk merubah keadaan ini, malah dia tentunya hanya akan menjadi penerus kepada Ideologi kufur ini. Kita semua tahu bahawa tabiat penganut Kapitalis yang hidup hanya untuk mencapai sebanyak mungkin kemewahan dunia, mereka tidak akan berhenti berfikir bagaimana untuk menguasai dunia dengan segala sumber-sumbernya. Dan kita semua tahu bahawa kebanyakan sumber kekayaan dunia berada di negara umat Islam. Justeru, apakah kita mengharapkan bakal presiden Amerika ini hanya akan berdiam diri melihat kekayaan yang melimpah ruah yang ada di dunia Islam, walhal dia boleh menguasai semuanya? Malah dia akan dapat menguasai semuanya dengan begitu mudah kerana pemimpin-pemimpin umat Islam yang ada pada hari ini adalah para pengkhianat yang telah pun menyerahkan kekayaan negara dan nyawa umat Islam kepada golongan kuffar penjajah selama ini.

Presiden Amerika, sebagaimana Perdana Menteri Malaysia juga, ia datang dan pergi. Namun sistemnya tetap sama selama mana ideologi yang dianutnya adalah sama. Sebagai Muslim, kita hendaklah tidak menilai seseorang itu dengan warna kulit luarnya, tetapi kita mesti menilai apa yang ada di dalam pemikirannya yang dizahirkan melalui lisannya dan perbuatnnya. Kita mungkin merasakan atau mengharap bahawa yang warga Amerika yang berkulit hitam lebih baik dari yang berkulit putih, kerana telah sekian lama mereka yang berkulit hitam ditindas oleh mereka yang berkulit putih. Namun, warna kulit hakikatnya tidak mencerminkan apa-apa. Akidah dan pemikiranlah yang menjadi ukuran.

Apa yang jelas setakat ini adalah, bakal Presiden kulit hitam ini telah pun mengisytiharkan ‘kesudiannya’ untuk memperluaskan perang di Afghanistan, yang bermaksud memerangi umat Islam, saudara kita yang berada di Afghanistan. Dia juga secara terang-terangan menyokong kekejaman pencerobohan Israel ke atas Palestin. Dengan kata lain, segala malapetaka yang dibawa oleh pemimpin kuffar penganut Ideologi Kapitalis ke atas umat Islam sebelum ini nampaknya disokong dan bakal diteruskan oleh Obama.

Walaupun misi Obama ingin membawa keamanan kepada dunia, kita mesti ingat bahawa George W Bush laknatullah dulupun menyatakan perkara yang sama, sehinggalah ke saat-saat akhir kekuasaannya kini, Bush masih mengatakan bahawa dia ingin membawa keamanan kepada dunia. Dan kita semua jelas, bahawa ‘keamanan’ yang dimaksudkan oleh Bush adalah dengan membunuh dan memerangi semua umat Islam yang tidak menyokongnya. Hanya dengan pembunuhan ke atas golongan umat Islam yang ingin menerapkan Islam yang dilabelnya sebagai teroris, barulah dunia akan mengecapi keamanan, inilah tafsiran ‘keamanan’ bagi Bush. Bagaimana pula bagi Obama?

Memanglah tidak salah untuk kita meletakkan harapan kepada bakal ketua polis dunia ini, namun sebagai Muslim, apakah kita patut bergembira dengan kemenangan pengganti Bush ini? Apakah yang perlu kita gembirakan dengan kemenangan Obama ini seolah-olah dunia akan dinaungi rahmat kerana kemenangannya? Bukankah dunia hanya akan berada di bawah rahmat jika orang Islam yang memerintah dunia dengan hukum-hukum Allah? Justeru, apakah Obama yang akan meneruskan Ideologi Kapitalis dan melaksanakan hukum-hukum kufurnya ke atas dunia patut kita berasa gembira di atas kemenangannya?

Sesungguhnya kemenangan Obama tidak akan merubah landskap politik dunia. Dunia tetap tidak akan aman dan tidak akan berada di bawah naungan rahmat dan berkat dari Allah. Hanya dengan kepimpinan dunia berada di bawah tangan seorang Khalifah yang berakidahkan Islam dan dengan penerapan hukum Allah secara kaffah, maka barulah keamanan yang sebenar akan tercapai.

Perubahan sebenar yang sepatutnya diharapkan (dan diusahakan) oleh umat Islam adalah perubahan sistem dunia kepada sistem Islam (sistem Khilafah), bukannya sistem Kapitalis dan sosialis. Perubahan sebenar yang sepatutnya diharapkan (dan diusahakan) oleh umat Islam adalah dengan tertegaknya Daulah Khilafah, yang akan menerapkan hukum-hukam dari tujuh petala langit. Sesungguhnya dunia tidak akan berubah hanya dengan terlantiknya seorang kafir yang akan memerintah dengan hukum-hukum kufur, tetapi dunia akan berubah apabila dibaiatnya seorang Khalifah atas Kitabullah dan Sunah RasulNya.-dipetik 100% daripada Mykhilafah

1 ulasan:

Ez the Conspirator berkata...

You just copy and paste,never analyze it,don't you?

Obama want to keep war in Afghanistan and Iraq?You never went to his speech,you never watch the debate and this article say "bakal Presiden kulit hitam ini telah pun mengisytiharkan ‘kesudiannya’ untuk memperluaskan perang di Afghanistan, yang bermaksud memerangi umat Islam, saudara kita yang berada di Afghanistan."

Hey,he never mention that!

I tell you frank,you dah kena tipu dengan orang-orang berkopiah,berserban,yang suka cakap kuat-kuat dalam ceramah.Orang2 macam you la senang terpengaruh.Bila tengok Ehwal Islam,they all la orang paling kritik dengan gejala sosial among teenagers,tapi pernah ke they all turun dan lihat apa masalahnya?

Pakcik yang pakai kopiah suka cakap kuat-kuat dalam ceramah ni,pandai cakap je,kalau sogok duit confirm senyap.

Patut la orang non Muslim cakap,Islam ni tersebar dengan mata pedang,pasal orang-orang "pakcik kopiah suka cakap kuat-kuat dalam ceramah" ni yang suka buat orang salah tafsir.

Tau surah al-Kafiruun?

"Engkau dengan agama engkau,aku dengan agama aku".

Kan senang macam tu?